-تلالو انتظار-

خوشبختــــــی یعنی با امام زمانت باشی...انتظار باید تلالو داشته باشد...منتظر باید جلو رونده باشد...

-تلالو انتظار-

خوشبختــــــی یعنی با امام زمانت باشی...انتظار باید تلالو داشته باشد...منتظر باید جلو رونده باشد...

آدینه نامه تلالو انتظار/شماره پنجم

 برای مشاهده نسخه چهارم آدینه نامه تلالو انتظار به ادامه مطلب بروید

 

توصیـــــه های امام زمــــــــان (عج) به شیعیـــــــــان

1- از خداوند ـ جل جلاله ـ بترسید و تقوا پیشه کنید.

2- به ما در بیرون آوردن شما از فتنه و امتحانی که بر شما روی آورده است کمک کنید.

3-عهد می‌کنم که هر کدام از شیعیان که راه تقوا را در پیش گیرد و هر آنچه که لازم است [و حق خداست] از مال خود خارج کند، از فتنه‌ی گمراه‌کننده و رنج‌های ظلمانی در امان باشد.

4-هر کدام از شیعیان، در بخشش اموالی که خداوند به او داده به کسانی که خداوند فرمان داده است بخل ورزد، در دنیا و آخرت زیانکار خواهد بود.

5-اگر شیعیان ما در وفا نمودن به عهد و پیمانی که از ایشان گرفته شد، همسو و یک‌دل شوند، دیدار ما از ایشان به تأخیر نخواهد افتاد.

6-ظهور ما به تأخیر نیفتاده مگر به سبب اعمال ناپسندی که از ایشان سر می‌زند و خبر آنها به ما می‌رسد. (توقیع به شیخ مفید)
7-از خدا بترسید ؛ و از ما اطاعت کنید ؛ و از راه راست منحرف نگردید.

8-نیت خود را ـ مطابق سنت آشکاری که به شما گفتم ـ با دوستی، به سوی ما برگردانید. (توقیع به ابن ابی‌غانم قزوینی و جماعتی از شیعیان)
9-اموال شما (خمس و زکات) را قبول نمی‌کنیم مگر اینکه پاک و طاهر باشد... هر کس می‌خواهد عمل کند و هر که نخواهد نکند ؛ چرا که ما به آنچه شما دارید نیازی نداریم.

10-ظهور و فرج در دست خداست و کسانی که وقت رای آن تعیین می‌کنند "دروغگو " هستند.

11- در مسایلی که روی می‌دهد به فقهاء مراجعه کنید ؛ زیرا که ایشان حجت من بر شمایند و من حجت خدایم بر ایشان.

12- منتفع شدن از من در ایام غیبتم، مانند استفاده از خورشید است زمانی که ابر روی آن را پوشانده باشد.

13- درباره چیزهایی که به درد شما نمی‌خورد سؤال نکنید، و در دانستن چیزهایی که از دانستن آنها معاف شده‌اید خود را به سختی نیاندازید.

14-برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید ؛ چرا که همین فرج شماست. (توقیع به اسحاق بن یعقوب)
15-هر کس بدون اجازه ما در اموال مربوط به ما (خمس، زکات و وقف) تصرف کند، از جمله ظالمین است و ما در روز قیامت شاکی او خواهیم بود. (توقیع به محمد بن جعفر اسدی)
16- آیا نمی‌دانید که خداوند از زمان حضرت آدم تا حال، برای مردم ملجأ و پناهی قرار داده که به ایشان پناه برند و راهنمایانی تعیین کرده که به سبب آنها هدایت یابند. هر زمان که نشانه‌ای از آنان پنهان شد نشانه‌ی دیگر آشکار گردید و هر وقت که ستاره‌ای از ایشان غروب کرد ستاره‌ی دیگر طلوع نمود ؛ و وقتی که خدای عزوجل امام حسن عسکری (ع) را به سوی خود برد گمان ننمایید که واسطه میان خود و مخلوقاتش را قطع نموده است. هرگز چنین چیزی نشده و نخواهد شد تا وقتی که قیامت برپا شود. (توقیع به محمد بن ابراهیم بن مهزیار)
17- آیا نمی‌دانید که روی زمین از حجت خدا خالی نمی‌گردد ؛ خواه آن حجت، ظاهر باشد و خواه پنهان.

18- مردم پیروی از خواهش‌های نفسانی را از خود دور کنند ؛ و همانگونه که [پیش از غیبت] رفتار می‌نمودند رفتار کنند ؛ و امری که از آنان پوشیده و پنهان شده است را جستجو ننمایند ... و بدانند که حق با ما و در نزد ماست. (توقیع به عمری وپسرش)

اخطار......... اخطار......... اخطار...........

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: زمانی بر امت من خواهد آمد که از قرآن جز رسمی و از اسلام جز اسمی نماند. آنها خود را مسلمان می نامند در حالی که از هر کس به اسلام دورترند. مساجد آنها به صورت آباد ولی از لحاظ هدایت و تقوا خراب است. دانایان آنان بدترین دانایانی هستند که در زیر آسمان زندگی می کنند. فتنه و آشوب از آنها سر می زند و هم به سوی آنها باز می گردد.

حرفـــــــــــای خودمــــــــونی

خبــــــــــر فوری ست!

خیلــــی فوق العــــــــــاده!

خبر را یک نفر با گریه داده

به همــــــــراه همــــــــه مهدی زهرا

نجــــــــــف تا کربـــــــلا پای پیـــــــــــاده

گفتم می آیی وبه سرم دست میکشی
 اصلا بنا نبود

زسر وا کنی مرا...

 یاحسین

از قیام حسینـــــــــــی تا حکومت مهــــــــــدوی

باید گفت موقعیت نظامی و استراتژیک شهر کوفه یکی از دلایلی بود که امام آن را در نظر گرفت تا بتواند پیام خویش را به گوش جهانیان برساند و اشتیاق بیش از حد کوفیان عزم امام را دو چندان کرد تا پایه های امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از شریعت پیامبر را در شهری مانند کوفه بر پا نمایند. و لذا امام(ع) به کوفه پای نهاد تا ضمن تحقق آرمانهایش به همه منتظران بفهماند که منتظر بودن فقط به زبان نیست و آنچه منتظر را شکوفا می کند عمل اوست.
و انگار این انتظار پوشالی و نخ نمای مردم کوفه می خواهد رخ نماید تا به ما منتظران حکومت امام مهدی(عج) نجوای انتظار واقعی را گوشزد کند.
امام حسین(ع)حرکت انتظاری خویش را از مکه آغاز نمود و چه شد که در یک حج نیمه کاره کاروان را به سمت کوفه هدایت کرد؟ آیا این خود تناسبی با حرکت جهانی امام مهدی ندارد که در احادیث بیان شده است که وجود نازنین امام مهدی(عج) پس از رسیدن به سپاه کافر سفیانی به مکه شهر پیامبر را مانند جد بزرگوارشان حسین، ترک نموده و به سوی مقر حکومت خود در کوفه رهسپار می شوند؟
آیا همه این واقعیات، تصادفی است که امام حسین(ع) و امام مهدی(عج)هر دو حکومت خویش را در جهت حفظ منافع اسلام از مکه آغاز می کنند و پس از به نیمه رساندن حج به دلیل موقعیت سیاسی و بر پایی حکومت عدل رهسپار کوفه می شوند؟ مگر نه اینکه اگر امام حسین(ع) نهضت عاشورا را شکل نمی داد این حکومت اسلام از همان ابتدا در نطفه خفه می شد و امروز دیگر اثری از آن نبود؟ امام حسین(ع)با تمام قوا از خانه و کاشانه و زن و فرزند خود می گذرد تا پایه های حکومت محکم تر از گذشته در کوفه جان بگیرد و رد خون این پرچم انتظار را به دستان مبارک مهدی فاطمه دهد.
بدون شک بین این دو قیام ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و یکی مکمل دیگری است.
وقتی به روایات اسلامی مراجعه می کنیم می بینیم مرکز حکومت امام مهدی(عج)نیز شهر کوفه بیان شده است آیا واقعاً این تصادفی است که هر دوی این حکومتها در بر پایی عدل از یک مکان شروع می کنند؟ چرا بارها و بارها به شهر حکومت جهانی اشاره شده است؟
آیا به جز این است که این کوفیان کوته فکر بی وفا روزی دیگر باید با هم شوند و دستان بیعت خویش را در دستان امام مهدی(عج)گذارند و جبران مافات گذشته و ندای حمایت از اهل بیت را به گوش جهان برسانند؟
مگر این طور نیست که تا اسم کوفه می آید انگار خاک مرده ایی بر این سرزمین پاشیده اند و نفرین اهل بیت در ذره ذره خاک این سرزمین به چشم می خورد؟
چه موقع این کوفیان کور دل بیدار می شوند؟ شاید دلیل اصلی اینکه حکومت حضرت مهدی(عج)در کوفه بر پا می شود چیزی جز رحمت باری تعالی نباشد تا جای جبرانی به اهل این شهر دهند و گذشته نیاکان خویش را جبران نمایند.
در مجموع احادیث منقول از پیامبر بارها تأکید بر آن شده است که منجی عالم بشریت از نسل امام حسین(ع) است.
از جمله روایاتی که در روزهای آخر عمر مبارک پیامبر بیان شده این بود که دست بر شانه امام حسین(ع) گذاشته و خطاب به دختر بزرگوارشان فرمودند:
مهدی این امت از نسل من است دنیا به پایان نخواهد رسید مگر اینکه مردی از اولاد حسین قیام کرده و جهان را با عدل و داد پر سازد.
در این باره خود امام حسین(ع) می فرمایند:
نهمین فرزند من قائم به حق است خداوند به وسیله او زمین مرده را دوباره زنده خواهد کرد و دین را حاکمیت خواهد بخشید. او حق را بر خلاف میل مشرکان و دشمنان بر پا خواهد کرد.
از سوی دیگر این دو قیام از آنجا نشأت می گیرد که امام حسین(ع)در زمانی قیام کرد که حکومت جبار و جیره خور دنیا زده تا گردن در تبهکاری فرو رفته بود و امام در نامه ایی به قبایل بصره در شرح حکومت بیان می دارند که:
من شما را به کتاب خدا و سنت پیامبرش دعوت می کنم در شرایطی که اکنون سنت رسول خدا از بین رفته و به جای آن بدعتهای غیر اسلامی نشسته است مرا بپذیرید و به یاری من برخیزید. شما را به ارشاد و رستگاری هدایت خواهم کرد.
سوالی که اکنون پیش می آید این است که ما به عنوان یک منتظر در کجای این جامعه اسلامی قرار داریم؟ نکند روزی بیاید و ما فقط کوفیان قلم به دست نامه نویسی باشیم که با دعوت از امام خویش دل ایشان را به درد آورده باشیم؟ نکند ندبه خوان جمعه هایی باشیم که از امام خویش دعوت می کند و در عمل واپس می نهد؟ دور باشد زمانی که دعای عهد می خوانیم و عهد خود را تا میانه روز فراموش می کنیم و عهد شکنی می کنیم و در بطن خانه هایمان فقط دم از انتظار می زنیم.
آیا نیز می توانیم مانند امام حسین(ع) در جهت بر پایی حکومت عدل از جان و مال و فرزند خویش بگذریم تا در زمره یاران صدیق امام عصر(عج) قرار گیریم یا نه پایمان در زنجیر مال دنیا به گل نشسته است؟
و سخن آخر اینکه یک جامعه اسلامی واقعی و منتظر، باید در رکاب ولایت سر از جان نشناسد و با جهاد و شهادت خویش بیرق اسلام را همواره زنده نگاه دارد.
امید است بیرق اسلام بر بلندای قله عدل و عدالت بر افراشته گردد و در این راه، ما نیز چشم به راهان واقعی قدوم پاک شیره یاس نبوت باشیم.
اللّهم عجل لولیک الفرج

تلنگــــــــــــر...

منتظران بدانند

اگر با آمدن آفتاب از خواب بیدار شویم

نمازمان قضاست...

 

آقا ببخش که سرم گرم زندگی است

کمتر دلم برای شما تنگ می شود

چشم آلوده کجا، دیدن دلدار کجا؟

دل سرگشته کجا، وصف رخ یار کجا؟

یادمـــــــــان باشــــــــد...

بلند ترین ارتفاع برای سقوطمان

افتادن از نگاه مهدی فاطمه است

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلــــــــــود کنیـــــــــد...

مناجات شهید علمدار با امام زمان(عج)

دریافــــــــــت

آدینــــــــــــه نامــــــــــه این هفـتــــــــــــــــه تقدیم شد به:

ســــــــــردار شهیــــــــــــــد سیــــــد مجتبی علمدار

 

تمام اشکهای من

برای شستشوی جاده های انتظار توست

و چشمهای من

فدای گامهای استوار تو...

اللهم عجل لولیک الفرج
التماس دعا

تلالــــــــــو انتظار: سنگریها - فیض بوک - افسران - فیس بوک ایرانی - قسم

در صورت تمایل به دریافت نسخه الکترونیکی نشریه (ایمیل) می توانید یک ایمیل خالی با عنوان «تلالو انتظار» برای ما ارسال یا در قسمت نظرات ایمیل خود را درج کنید (نمایش داده نمی شود)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.